Felles læringsmål |
- Innhente og bruke nødvendig informasjon om funksjonsevnen hos brukere.
- Å kunne uttrykke seg skriftlig i aktivitørfaget.
|
Oppgavetekst |
- Du skal i praksis observere et barn. Personen kan være alene eller i samspill med andre.
- Observasjonene kan for eksempel foregå i en butikk, på busstasjonen, biblioteket eller på en kafé, på en lekeplass, hos kjente eller hjemme.
- Observasjonen skal vare i minst 10 min. (maks. 20 min.).
Skriv straks ned:
- BAKGRUNN: Hvor lang tid, sted og hvilke omgivelser du observerte i, for å sette leseren inn i ”scenen” (bare noen setninger).
- OBJEKTIVT: Hva så og hørte du? Altså ingen tolkninger, bare fakta. Skriv minst ½ side.
- SUBJEKTIVT: Hva kan du tolke av det du så og hørte? Her kan du komme med egne tolkninger. Skriv minst ½ side.
- Muntlig framlegg for klassen
|
Rammer for oppgaven
|
Utføres innen fredag i uke
Du skal ha framlegg av observasjonsrapporten mandag
Rapporten skal skrives på PC og leveres på skolen læringsplattform i egen innleveringsmappe etter framlegget.
|
Vurdering |
- Din evne til å observere objektivt og subjektivt.
- Din evne til å skrive rapport.
Det blir en muntlig tilbakemelding etter framlegget, hvor lærer og klassen i felleskap ser på resultatet og diskuterer.
|