Aktivitørfaget
-
Aktivitørfaget
- Aktivitøren helsefag
-
Aktivitørens fagbok
- 1 Aktivitøren
- 2 Tilrettelegging for brukeren
- 3 Grunnleggende ferdigheter
- 4 Arbeidsåret
- 5 Aktivitetar
- 6 Materialar
- 7 Presentasjonsteknikker
- 8 Lover og regler
- 9 Fordypningsfag
- 10 Helse, miljø og tryggleik
- 11 Fargar og hjelpemiddel
- 12 Arbeidsplassar og fleirkulturelt samfunn
- 13 Samarbeidspartnere
- 14 Karrieremuligheter
- 15 Brukargrupper
-
Aktivitørlærlingens ressursbok
- Del A Læreplanen og fagprøven
- Del B Opplæring i bedrift
- Del C Brukargrupper og aktivitetsforslag
- Del D Lærlingehandbok
Adjektivstil
Å kunne skrive er nyttig i mange aktiviteter. Hvis vi arbeider med barn og ungdom er en adjektivstil ofte veldig populær. En adjektivstil går ut på å skrive en oppdiktet historie hvor vi fjerner alle ordene som beskriver noe eller noen (adjektiv). Så må deltakerne på rundgang foreslå adjektiver som vi setter inn i historien.
Slik kan vi starte en fortelling:
På førstkommende ................. mandag skal vår ................. ungdomsklubb ha en ................. danseoppvisning. ................. Anne skal danse ................. vals med ................. Morten.