Aktivitørfaget

-
Aktivitørfaget
-
Aktivitøren helsefag
-
Aktivitørens fagbok
-
1 Aktivitøren
-
2 Tilrettelegging for brukeren
-
3 Grunnleggende ferdigheter
-
4 Arbeidsåret
-
5 Aktivitetar
-
6 Materialar
-
7 Presentasjonsteknikker
-
8 Lover og regler
-
9 Fordypningsfag
-
10 Helse, miljø og tryggleik
-
11 Fargar og hjelpemiddel
-
12 Arbeidsplassar og fleirkulturelt samfunn
-
13 Samarbeidspartnere
-
14 Karrieremuligheter
-
15 Brukargrupper
-
-
Aktivitørlærlingens ressursbok
-
Del A Læreplanen og fagprøven
-
Del B Opplæring i bedrift
-
Del C Brukargrupper og aktivitetsforslag
-
Del D Lærlingehandbok
-
-
Adjektivstil
Å kunne skrive er nyttig i mange aktiviteter. Hvis vi arbeider med barn og ungdom er en adjektivstil ofte veldig populær. En adjektivstil går ut på å skrive en oppdiktet historie hvor vi fjerner alle ordene som beskriver noe eller noen (adjektiv). Så må deltakerne på rundgang foreslå adjektiver som vi setter inn i historien.
Slik kan vi starte en fortelling:
På førstkommende ................. mandag skal vår ................. ungdomsklubb ha en ................. danseoppvisning. ................. Anne skal danse ................. vals med ................. Morten.