Vurderings-
kriterier:
|
Kjennetegn på måloppnåelse:
Høyt nivå 6–5
|
Kjennetegn på måloppnåelse: Middels nivå 4–3
|
Kjennetegn på måloppnåelse: Lavt nivå 2–1
|
Egnet lesestoff til alle brukergruppene
|
Valget ditt av lesestoff og mengden lesestoff er svært godt tilrettelagt for gruppa. Du har tatt hensyn til det du har lært om de enkelte brukergruppene.
|
Det du skal lese passer til brukergruppene.
|
Det du skal lese er ikke så godt tilpasset brukergruppene.
|
Begrunnelser for valg
|
Du har mange tanker og grundige begrunnelser rundt valg av lesestoff i forhold til hver brukergruppe.
|
Du har noen tanker og begrunnelser rundt valg av lesestoff.
|
Du har få tanker og mangelfull begrunnelse for valg av lesestoff.
|
Innlevering av oppgaven og bruk av tid
|
Du har gjort alle deler av oppgaven.
Du utnytter godt tildelt tid og er ferdig til rett tid.
|
Du har gjort de viktigste delene av oppgaven og leverer til rett tid.
|
Du leverer deler av oppgaven, og innleveringen kommer for seint.
|
Hvordan du leder aktiviteten og leser høyt i klassen.
|
Du viser at du har forberedt deg godt og viser trygghet i situasjonen. Opplesningen er tydelig, med passe tempo og godt tilpasset brukergruppa.
|
Du har forberedt opplesningen og er delvis tydelig med passe stemmebruk.
|
Du virker som om du ikke har forberedt opplesningen og du tar lite hensyn til brukergruppa i opplesingen.
|
Egenvurderingen
|
Du er kritisk, reflekterer over og vurderer din egen oppgave. Du ser muligheter og foreslår endringer og begrunner valgene dine.
|
Du skriver mest om det som skjedde og det blir i mindre grad vurdering av eget arbeid. Du har noen begrunnelser for valgene dine.
|
Du skriver bare noe av det som skjedde og har ingen vurderinger av eget arbeid. Begrunnelser mangler.
|